דיכאון לפני חתונה

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

חתונהדיכאון שלפני החתונה עלול להתרחש חודשים או ספורים או מספר ימים לפני האירוע, כשבני הזוג עסוקים בלחצי התכנונים. מסיבה זו, מספר זוגות בוחרים לערוך טקסים קצרים ומצומצמים ביותר, או לנסוע לחו"ל ולהתחתן בנישואין אזרחיים. כך הם נמנעים מלחץ ההכנות הקשורות לחתונה, במיוחד כשמדובר בתכנון אירוע ענק.

תכנון האירוע לכשעצמו, אינו גורם הלחץ היחיד, והוא עשוי להשפיע גם על בריאות הנפש של הכלה, החתן, והסובבים אותם.

תרחישים אפשריים לדיכאון לפני החתונה

יתכן שאישה או גבר חושבים שהם רוצים להתחתן אבל ברגע האמת מקבלים "רגליים קרות". למשל, תרחיש נפוץ הוא שמישהי או מישהו נמצא/ת בזוגיות עם הבן בוז זה מגיל התיכון, והסברה הברורה שלהם ושל הסובבים אותם הייתה ש"יום אחד הם יתחתנו". כעת הגיע הזמן ובתוך פחות משבועיים לפני האירוע, אחד מהם אינו בטח שזה מה שהם רוצים, בשל מגוון נרחב של סיבות.

הטלת ספק בבחירת בן הזוג, חוסר החלטיות ופחד מפני המחויבות עלולים להוביל לדיכאון, אך כנראה שקיימת סיבה לספקות. החשוב ביותר הוא לא לפטור את פחדים אלו כ"נורמאליים" או להתעלם מהם, ובוודאי שאין להתחתן לא בלב שלם. גם אם אנשים בסביבה אומרים שלא ניתן לחזור מההסכמה להתחתן, מומלץ שלא להקשיב להם. כל אדם יכול לעשות הכול, כולל הכול.

גברים ונשים עשויים לסבול מתסמונת "רגליים קרות" ממש לפני החתונה, וזה נורמאלי לדאוג ולהיבהל מעט, ואולי אפילו לחוות סוג של עצב על הותרת חיי הרווקות מאחור. זהו שינוי משמעותי בחיים ואין לזלזל בהשפעתו על מערכת העצבים.

נשים בפרט עלולות לסבול מדיכאון לפני החתונה, בשל עומס התוכניות וההחלטות. היא עלולה להיות מדוכאת בשל הכספים הרבים שהוצאו על האירוע, או בגלל שאין לה יכולת כלכלית להרשות לעצמה את סוג החתונה לה קיוותה.

חתונה "בלית ברירה", כשבני זוג מתחתנים בגלל הריון, עשויה להיות גורם לדיכאון אם אף אחד מהצדדים אינו מעוניין באמת להתחתן. במגזר החרדי, כשגברים ונשים נאלצים להתחתן עם אדם אותו אינם מכירים, ובוודאי שאינם אוהבים, הדיכאון ברור ועלול אף להוביל, בחלק מהמקרים, לסיבוכים נפשיים רציניים.

לחץ מוביל לדיכאון

הגוף והנפש מגיבים לאירועים מלחיצים היכולים להנחות דיכאון. מתח עשוי להתרחש גם לקראת אירוע חיובי כגון נישואין או לידה. אם לאדם קיימת נטייה קודמת לדיכאון, כל אירוע חשוב, כגון החתונה הקרובה, עלול לגרום לדיכאון להחמיר. מצב זה נקרא 'אפקט ההצתה', כלומר, הסיבוב הראשון של הדיכאון עלול לעורר שינויים בכימיית המערכת הלימבית והמוח, מה שמגביר את הסבירות לכך שאדם יחווה מחדש דיכאון עתידי.

כשגבר או אישה חווים דיכאון לפני החתונה, עליהם לקבל את התמיכה המתאימה, להתייעץ עם חברים, לתקשר ביניהם, ולפנות לקבלת ייעץ מקצועי. החשוב ביותר הוא לא להתעלם מסימני האזהרה ולא להמתין שהמצב יסתבך.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

דילוג לתוכן