בין מצב רוח ירוד לדיכאון

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

תחקור פסיכיאטררוב האנשים חווים עליות וירידות בחיים, ועשויים לחוש אומללות, דיכאון, מצב רוח ירוד או חרדה בעיתות קשות. אירועים קשים וחוויות רבות עשויות לגרום למצב רוח ירוד או לדיכאון.

בעיות במערכות יחסים, שכול, בעיות שינה, מתח בעבודה, בריונות, מחלה וכאב הם חלק מהגורמים. שינויים הורמונאליים, כגון בגיל ההתבגרות, לאחר לידה ובמהלך גיל המעבר, עשויים אף הם להשפיע על המצב הרגשי והנפשי. אך עם כל זאת, לעיתים ניתן לסבול ממצב רוח ירוד ללא כל סיבה ברורה.

התמודדות עם מצב רוח ירוד

ללא קשר לגורם, אם רגשות שליליים אינם נעלמים וקשים מידי להתמודדות או מפריעים לתפקוד הרגיל בחיים, יש לבצע מספר שינויים ולקבל תמיכה נוספת. כל אדם חווה מצב רוח ירוד בשלב כלשהו בחיים, אך רוב האנשים מתחילים לחוש טוב יותר לאחר מספר ימים או שבועות.

אלא שבמקרה שתחושות אלו נמשכות או הופכות להיות חלק מחיי היומיום, זה הזמן לפנות לקבלת עזרה. אם אדם עדיין סובל ממצב רוח ירוד או חרדה לאחר מספר שבועות, יש להתייעץ עם הרופא או לפנות למומחה לבריאות הנפש, על מנת לדון בתסמינים ולקבל אבחנה.

במצב בו אדם מתחיל להרגיש כאילו לא שווה לו להמשיך לחיות, עליו לפנות לקבלת טיפול מיידי. אם אדם סבל מדיכאון או חרדה בעבר, גם אם לא אובחן באופן רשמי, יש לטפל במצב, לפני החמרת התסמינים והתדרדרות ממצב של מצב רוח ירוד למצב של דיכאון קליני.

סוגי טיפולים למצב רוח ירוד

קיימים מספר טיפולים וגישות שונות להתמודדות עם מצב רוח ירוד המכוון לדיכאון חזק יותר. אלו כוללות:

עזרה עצמית

במקרה של מצב רוח ירוד הנמשך זמן מה, שווה לנסות מספר שיטות לעזרה עצמית. יחד עם זאת, אם נקבעה אבחנת דיכאון, חשוב גם להמשיך עם הטיפול המקצועי.

שינויים באורח החיים, כגון שנת לילה טובה קבועה, הקפדה על תזונה בריאה, הפחתת צריכת האלכוהול והקפדה על פעילות גופנית קבועה, יעילים בהשגת תחושת בריאות ורגיעה, כך שניתן להתמודד עם המצב ולהיות יותר בשליטה.

גישות לעזרה עצמית כוללות פעילויות כגון מדיטציה, תרגילי נשימה ולמידת שיטות לחשיבה חיובית לפתרון בעיות.

טיפול בדיבור

קיימים סוגי טיפולים פסיכולוגיים רבים, המתאימים לבעיות מסוימות, מצבים נפשיים שונים וסוגי אישיות שונים. על מנת להחליט על גישת הטיפול המתאימה ביותר באופן אישי, יש להתייעץ עם פסיכולוג לגבי שיטות הטיפול, לחוות דעה לגבי העדפת גישת טיפול מסוימת, ולבחור את הגישה המתאימה באופן אישי.

תרופות נוגדות דיכאון

אלו הן סוגי תרופות נפוצות לטיפול במצב רוח ירוד, דיכאון ומצבים נפשיים שונים. קיימים מספר סוגי תרופות, כולל תרופות SSRI, שהן מעכבי ספיגה חוזרת של סרוטונין, תרופות TCA, שהן תרופות טריציקליות, ותרופות MAOIs, שהן מעכבי מונואמין אוקסידאז. אם הרופא קובע תרופות נוגדות דיכאון, הוא יסביר לגבי הסוג הנבחר ומדוע הוא מתאים באופן אישי.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

דילוג לתוכן